2015. már 18.

Mac mini vs. iMac

írta: someTHING
Mac mini vs. iMac

Íme egy téma amit már rég várok!

Mac mini / iMac

1. kérdés:
    Mire akarod használni?  Olyan használatra, ahol nem a kép a legfontosabb vagy grafikusi munkára?  Ez a kérdés még nem dönt el semmit, mert a Mac mini is használható grafikusi munkára, ha veszünk hozzá egy jó monitort.

2. kérdés
    Mit akarsz vele elérni?  Fel akarsz vágni vele a haverok előtt, vagy otthon akarsz egy a többit felülszárnyaló gépet?  A felvágáshoz a kést ajánlom, de az iMac is megteszi, de ha nem felvágni akarsz (ha jó monitort veszel még jobban is kinézhet mint az iMac), akkor Mac mini.

3. kérdés
    Mennyit akarsz költeni?  Rákot diagnosztizáltak, és elakarod költeni az összes pénzed, vagy nem bánnád, ha maradna későbbre is?  Akinek felesleges pénze van, az nekem adhatja, vagy vehet belőle egy iMac-et, de aki mást is akar venni (pl.: nekem ajándékot), az Mac minit vegyen.

Ebből a 3 kérdésből nagyjából el lehet dönteni melyiket vegyük. Most következik az a rész, ahol azt mutatjuk be, melyik konfigurációt érdemes megvenni.

Szerintem először kezdjük az iMac-kel.

Ebből 6 modell vásárolható meg az Apple Store-ban, de igazából 3 kategória van.

1. kategória (349 990,-)
    A dísz iMac. Ezt a nevet annak amodellnek adnám, amelyik  21,5 colos kijelzővel, 1,4 GH-es i5-ös processzorral, 4GB RAM-mal, Intel HD Graphics 5000 grafikus processzorral és 500 GB merevlemezzel van felvszerelve. Én erre azt mondanám, hogy ez nem éri meg. Hiába Apple és van rajta az alma logó, de aki nem csak netezik és e-mailezik rajta, hanem esetleg filmet / videót is szerkeszt / csinál rajta az iMovie-val, annak lassú és le is fagyhat, de aki csak netezik, annak tökéletes.

2. kategória (419 990,-)
    A tökély. Szerintem ez az iMac a legjobb választás. 21,5 colos kijelző, 2,7 GH-es 4 magos i5-ös proci, 8 GB RAM, 1 TB tárhely, Intel Iris grafikus proci (ez már tud 4K-t is). Ez az iMac az arany középút. Minden program tökéletesen fut, filmszerkesztés, Pages, Numbers, Keynote, Mail, Safari egyszerre gördülékenyen fut, semmi laggolás. Nekem ez a személyes kedvencem az iMac-ek között, bár Mac mini-m van. Én még nem találtam olyan programot, ami ne működne rajta lefagyás nélkül.

3. kategória (579 990 - 849 990,-)
    Snob-ok figyelem! Ez a kategória már tényleg a sznoboké (elnézést kérek azoktól, akiknek a munkájukhoz kell ez a teljesítmény, de ők jobban járnának egy Mac pro-val). A konfigurációt már le sem írom, mert tök fölösleges. Annyi még, hogy itt már 27 colosak az iMac-ek.

Most pedig következzenek a Mac mini-k! Ezekről azt kell tudni, hogy a monitort, billentyűzetet, egeret külön kell hozzájuk venni, de így is sokkal jobban megéri, mint az iMac.
Itt viszont 2 kategória van (bár 3 típus van a boltban).

1. kategória (165 990,-)
    Dísz Mac. A konfiguráció ungyanaz, mint az iMac 1. kategóriában. Ugyan úgy nem jó annak, aki tényleg használni akar egy gépet.

2. kategória (235 990 - 329 990,-)
    A Mac. Na ez az a Mac amit szerintem a legjobban megéri megvenni. 2,6 / 2,8 GH-es proci, min.: 8 GB (lehet többel rendelni) RAM, 1 TB "winyó". Tapasztalatból mondom (nekem is ilyen van), hogy ez teljesen tökéletesen működik. Azt csinálsz vele, amihez kedved van, ez nem fogja kiírni: A Windows ismeretlen hiba miatt azonnal leáll. (az előző gépem utolsó hónapi mondókája). Minden játékot elvisz, nem laggol. Szerintem aki Mac-et akar venni, az ezt vagye meg!

Bocsi a helyesírási hibákért.
Remélem tudtam segíteni a választásban!

Szólj hozzá